tisdag 11 oktober 2016

Test av Planti Eko Organic Soygurt Naturell Plain (japp, långt namn)


Nytt test och denna gång av en soyhurt. Inte mindre än Plantis ekologiska variant.

Produkten jag testade var naturell och jag gjorde misstaget att inte ha något mer till mer än havrekuddar (kunde åtminstone ha haft i chaifrön eller något). Smaken var således ganska smaklös och det kändes att något saknades. Som sagt berodde detta antagligen på att jag inte hade så mycket till produkten.

Soygurten upplevde jag som krämig. Såg nästan ut som vaniljsås när jag hällde upp det, men bara nästan.

Bra att blanda med något till frukosten. Det finns varianter av produkten som är smaksatta, men just den naturella är perfekt för att göra en egen blandning. Om ni gör det, se till att blanda i frukt och bär istället för smaklösa havrekuddar som jag gjorde.

Inga kommentarer: