tisdag 4 oktober 2016

Du får (lite) pengar tillbaka


Du har säkert sett reklamen på tv (eller i annat sammanhang) där kändisen sitter med någon hundralapp och säger att man får pengar tillbaka vid handel på nätet.
Nu har jag provat på Refunder - förstår dock fortfarande inte exakt hur det fungerar.

Själva registreringen och nedladdning av Refunderknappen (som hjälper till att hålla reda på vilka sidor som ingår) var inga större problem. Tog en liten längre stund att få det hela att fungera, men det tror jag bara berodde på att det var första gången jag använde tjänsten.

Har jag förstått det rätt hamnar provisionen hos Refunder som sedan delas ut till de som använder tjänsten. Men det är en viss procentsats beroende på vad man handlar som hamnar på ens Refunderkonto. I mitt fall testade jag att köpa en produkt på CDON för lite mer än hundra kronor. Vad jag fick tillbaka, baserad på detta, var nästan två kronor. Dessutom går det bara att plocka ut pengarna till sitt bankkonto (eller PayPal) om det är minst hundra kronor på Refunderkontot.
För min del måste jag handla väldigt ofta på de sidor som ingår i Refunder för att nå upp till detta.


Jag kommer förmodligen fortsätta vara medlem på Refunder, men inte vara aktivt med att fokusera på mina köp att kretsa kring den. Det är mer som en ”kul grej”, om det går att beskriva det som så.

2 kommentarer:

Magnus Carling sa...

Udda idé egentligen, och det känns som lite lurendrejeri åt alla håll.

Jimmy sa...

Väldigt udda, ja. Men på något sätt verkar det fungera. Som jag skrev i inlägget vet jag fortfarande inte exakt hur det fungerar - trots att jag har läst flera beskrivningar av affärsmodellen.